نکات مهم آموزش زبان روسی

مزیت بسیار عالی آموزش زبان روسی
زبان روسی

نکات مهم آموزش زبان روسی

بیش از 150 میلیون نفر در جهان از زبان روسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می‌کنند. برخی از افراد بر این باورند که زبان روسی برای ما ایرانیان کمی سخت و یادگرفتن آن زمان بر است. اما این دیدگاه به دلیل عدم آموزش اصولی به وجود آمده است. با کمک دوره‌های آموزش زبان روسی می‌توانید ظرف مدت یک هفته خیلی راحت و شیرین الفبای این زبان را یاد بگیرید.

مزایای بسیار عالی آموزش زبان روسی

زبان روسی اگرچه به اندازه‌ی زبان‌های دیگری همچون فرانسوی یا اسپانیایی به انگلیسی نزدیک نیستند اما کماکان شباهت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد. لذا شما از همان ابتدا به طور کامل با زبان روسی بیگانه نیستید. به طور مثال در بخش تکنولوژی خیلی از کلمات انگلیسی وارد زبان روسی شده‌اند:

  • менеджер — manager
  • директор — director
  • маркетинг — marketing
  • компания — company
  • Интернет — internet
  • компьютер — computer
  • лаптоп — laptop

ضمن این که در حوزه‌های دیگر نیز چنین تشابهاتی وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای آموزش زبان روسی این است که شما پس از یادگیری حروف الفبای این زبان، به راحتی می‌توانید هر آن چه را که تلفظ می‌کنید بنویسید. چرا که کلمات همان‌طور که تلفظ می‌شوند نوشته می‌شوند و برخلاف زبان فارسی یا انگلیسی حروف ناخوانا یا میانجی در کلمات این زبان وجود ندارند.

مزیت بسیار عالی آموزش زبان روسی

انواع آموزش زبان روسی

زبان روسی را هم می‌توان به شکل خودآموز و هم با کمک دوره‌های حرفه‌ای فرا گرفت. انواع کتاب‌ها، سی دی‌ها و دوره‌های آموزشی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید به هدف خود برسید. اگر قصد سفر یا مهاجرت به روسیه را دارید شاید بهتر باشد که از همه‌ی روش‌ها استفاده کنید تا سریع‌تر به زبان روسی تسلط یابید.

کتاب‌های خودآموز

این کتاب‌ها برای تقویت زبان شما فوق العاده هستند و از تنوع بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. اصطلاحات و عبارت‌ها را تنها با کتاب‌ها می‌توان تقویت کرد. حتی کتاب‌های جیبی متعددی طراحی شده‌اند تا شما بتوانید در هر کجایی که هستید از وقت‌های تلف شده‌ی خود بهترین استفاده را ببرید.

سی دی‌ها و نرم افزارهای آموزشی

کسانی که پایبندی به ساعت‌های کلاسی و یا پیش رفتن با دوره‌های از پیش برنامه ریزی شده برایشان دشوار است می‌توانند از سی دی‌ها یا نرم افزارهای آموزشی بهره ببرند. البته این تمهیدات می‌توانند در حین دوره‌های حرفه‌ای نیز استفاده شوند و به مراتب شرایط مطلوب‌تری را برایتان ایجاد کنند.

کلاس‌ها و دوره‌های آموزش زبان روسی

کلاس‌ها چه حضوری باشند چه آنلاین این مزیت را دارند که پویایی بیشتری را به زبان آموزان می‌بخشند. برای یادگیری موثر برخی قواعد و تلفظ‌ها، بهتر است با افراد مسلط به زبان روسی تعامل برقرار نمایید. بدیهی است که اگر این فرد معلم شما باشد یادگیری­تان به مراتب بهتر و اصولی­تر خواهد بود. زمانی که کمی بیشتر با زبان روسی آشنا شدید می­توانید با استفاده از پلتفرم­های مجازی مختلف با افراد بومی ارتباط برقرار کنید و زبان خود را بهبود ببخشید.

گام‌های مهم در آموزش زبان روسی

اگر به برخی از نکات در آموزش زبان روسی توجه کنید در آینده بهتر می‌توانید بر این زبان مسلط شوید.

  • پس از شروع هر مبحثی تا زمانی که با آن راحت نشده‌اید و به خوبی آن را یاد نگرفته‌اید سراغ موضوعات بعدی نروید.
  • بهتر است که آموزش خود را با فرهنگ لغت زبان روسی شروع کنید. ترجیحا از کلمات پر کاربرد استفاده نمایید. فهمیدن و استفاده از این کلمات اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.
  • برای تلفظ صحیح کلمات از همان ابتدا زمان زیادی بگذارید و بر روی کلمات سخت تمرکز نمایید.
  • آهنگ، پادکست و فیلم‌های روسی را وارد سبک زندگی خود کنید.
  • نکته‌ی بسیار جالب در مورد زبان روسی این است که با جا به جایی کلمات در متن تغییر در معنای آن ایجاد نمی شود. پس می‌توانید با تغییر جایگاه کلمات بیشتر تمرین کنید.

انتخاب بهترین دوره‌های آموزشی

معمولا در زبان آموزی هیچ چیز را نمی‌توان جایگزین دوره‌های آموزشی کرد. مادامی که فردی آموزش یک زبان را شروع می‌کند، انتظارات و توقعاتی دارد تا زمانی که، آموزش را به اتمام می‌رساند و مورد انتظار است که بتواند به خوبی بر زبان جدید خود مسلط باشد. طی آموزش‌ها و دوره‌های زفو تمامی این مسائل در نظر گرفته شده‌اند.

انتخاب بهترین دوره‌های آموزشی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *