وبلاگ

نکاتی از گرامر زبان روسی که دانستن آنها ضروری است!

زبان روسی
زبان روسی

نکاتی از گرامر زبان روسی که دانستن آنها ضروری است!

پیشگفتار

زبان روسی یکی از زبان های مشهور در دنیا است و افراد بسیاری در سراسر دنیا به این زبان صحبت می کنند. زبان روسی هم اکنون زبان رسمی حدود 11 کشور است و در اکثر کشور های جدا شده از جمهوری شوروی سابق یافت می شود. علاوه بر این، زبان فوق مراودات گسترده ای هم با سایر زبان های زنده دنیا دارد و این امر اهمیت آن را افزایش می دهد. البته باید توجه داشت که گرامر خاصی هم بر این زبان جاری است که بد نیست طرفداران یادگیری این زبان آن را بشناسند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به گرامر زبان روسی انداخته و مقایسه ای بین این زبان و زبان های دیگر نیز داشته باشیم.

زبان روسی

معرفی گرامر زبان روسی

برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری زبان روسی است، آشنایی با گرامر باید به عنوان یک دستور مهم در کار قرار بگیرد. دلیل این امر هم مشخص است. گرامر به شما کمک می کند که کلمات را با یکدیگر ترکیب کنید و جملات را به درستی بسازید. همچنین زمان افعال را بشناسید و از طرفی دیگر هم بر مبنای مذکر و مونث بودن واژگان از کلمات مناسبی استفاده کنید. بنابراین همانطور که مشخص است، آشنایی با گرامر زبان حائز اهمیت است.

گرامر زبان روسی بسیار شیرین است و با اندکی علاقه می توانید آن را فرا بگیرید. در ادامه برخی از گرامر های مهم این بان را به شما یادآور خواهیم شد تا آشنایی نسبی با آن پیدا کنید.

آشنایی با بخش های آسان گرامر زبان روسی

نکته نخست که گرامر زبان روسی را جذاب می کند، طرز چینش کلمات در جمله برای سخن گفتن است. برای افراد مبتدی در هر زبان، یکی از سخت ترین قسمت ها این است که چگونه کلمات را در کنار یکدیگر قرار دهند تا یک جمله بسازند. خبر خوب اینجا است که طرز قرار گرفتن کلمات در کنار یکدیگر در گرامر زبان روسی هیچ اهمیتی ندارد. به عبارتی دیگر این مسئله که شما فعل جمله را در ابتدای جمله به کار ببرید یا انتهای آن مسئله قابل توجهی در زبان روسی نیست و در هر حال جمله شما درست خواهد بود. این امر نشان می دهد که پس از آشنایی به کلمات و بخش های دیگر گرامر، شما می توانید به آسانی جمله سازی کنید.

در گرامر زبان روسی، بخش دیگری که بسیار جذاب است، شباهت هایی است که این زبان با زبان های دیگر دارد. به عنوان نمونه، افعال موجود در این زبان در سه نوع گذشته، حال و آینده وجود دارند که بسیار شبیه به زبان فارسی است. این امر موجب می شود که فارسی زبانانی که به دنبال یادگیری این زبان هستند، در این خصوص با مشکل جدی مواجه نشوند.

گرامر زبان روسی شباهت دیگری هم با زبان فارسی دارد. همانطور که در زبان روسی برای حالت محترمانه از حالت دوم شخص استفاده می شود، در زبان روسی هم این امر جاری است. همچنین همانطور که در زبان فارسی از ضمایر اشاره این و آن برای نشان دادن اشیا استفاده می شود، در زبان روسی نیز этот و тот استفاده می شود. بنابراین می توان گفت از این نظر هم حالت مشابهی با زبان فارسی دارد که یادگیری آن را برای فارسی زبانان آسانتر می کند.

زبان روسی

معرفی قسمت های سخت زبان روسی

در خصوص گرامر زبان روسی تا اینجا با قسمت های آسان آن آشنا شدید. بد نیست که نگاهی هم به قسمت های سخت این زبان داشته باشیم. به هر حال زبان روسی هم مانند تمامی زبان های فعال دنیا قسمت های سختی هم دارد که فرد را با چالش مواجه می کند. به عنوان نمونه، در زبان روسی جنسیت ها به سه بخش مذکر، مونث و خنثی تبدیل می شوند و این وجه تمایز این زبان با بسیاری از زبان های دیگر است.

بخش دشوار دیگر در خصوص گرامر زبان روسی، وجوه وصفی موجود در این زبان است. این وجوه به حالات مختلفی تقسیم بندی می شوند که تا مدتها ممکن است فرد یادگیرنده این زبان را با مشکل مواجه کند. وجوه وصفی موجود در این زبان به چندین قسمت مختلف تقسیم می شوند. وجوه وصفی گاهی اوقات به شکل کامل و گاهی به شکل غیر کامل به کار می روند. گاهی اوقات به شکل گذشته و حال و در برخی موارد هم به شکل معلوم و مجهول به کار می روند. طبیعتا کسی که به دنبال یادگیری این زبان است باید به تمامی این موارد آگاهی داشته باشد.

البته خبر خوب اینجاست که در زبان محاوره شاید رعایت تمامی این دستورالعمل ها آنچنان مهم و جدی نباشد. همچنین با آموزش های دقیق و تمرین و تکرار شما می توانید به تمامی اصول این زبان تسلط پیدا کنید و بنابراین یادگیری آن قطعا امکان پذیر خواهد بود. در ادامه مرکز معتبری را برای آموزش زبان روسی و اصول گرامری آن خدمت شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بدون دغدغه خاطر به آموزش این زبان بپردازید. اینکه استاد آموزش دهنده شما تا چه حد تخصص داشته باشد، قطعا موجب می شود که سریعتر زبان روسی را بیاموزید.

انتخاب زبان روسی

معرفی مرکز آموزش زبان روسی و گرامر های آن

در آموزشگاه زفو شما می توانید زیر نظر مجرب ترین اساتید آموزش زبان روسی، این زبان را یاد بگیرید. ما به فکر تمامی اقشار جامعه هستیم و مدرسانی را گرد هم آورده ایم که بتوانند زبان روسی را به سنین مختلف آموزش دهند. دوره های آموزشی ما با کیفیتی بالا و مطابق با استاندارد های بین المللی برگزار می شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین قابل ذکر است که دوره های ما به دو شکل آنلاین و آفلاین برگزار می شوند تا انعطاف پذیری در ساعات برگزاری کلاس ها وجود داشته باشد.

مسئله دیگری که می تواند اطمینان خاطر را از آموزشگاه ما برایتان به ارمغان آورد، ضمانت بازگشت وجه است. تیم ما به اندازه ای از کیفیت کار خود مطمئن است که اگر از شرایط آموزش راضی نبودید، می توانید در پایان دوره هزینه خود را مسترد کنید. این امر مهم ترین وجه تمایز آموزشگاه زبان ما با آموزشگاه های مشابه است. قطعا با یک دوره آموزش شما به کیفیت کار ما پی خواهید برد و به سطح مناسبی از زبان روسی دست پیدا خواهید کرد.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *