وبلاگ

با فرهنگ روسی بیشتر آشنا شوید

فرهنگ روسی
زبان روسی

با فرهنگ روسی بیشتر آشنا شوید

فرهنگ روسی:

روسیه بین اروپا و آسیا قرار دارد و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که در تاریخ طولانی خود شاهد تغییرات و تأثیرات فرهنگی متفاوت بوده است. بیایید برخی از جالب ترین حقایق در مورد فرهنگ آن را ببینیم. برخی از خارجی هایی که به این کشور سفر کرده اند از انبوه عادات روزمره در این کشور بیشتر متعجب می شوند. اغلب ساکنان کشورهای دیگر حتی فکرش را هم نمی کنند که کارهایی را انجام دهند که شهروندان روسی به انجام دادن آن عادت دارند. در این مقاله این عادات روسی را به شما معرفی می کنیم که می تواند هر خارجی را متحیر کند:

روسی ها اغلب چای می نوشند

سنت نوشیدن چای در روسیه در سراسر جهان شناخته شده است. ساکنان روسیه همیشه و همه جا چای می نوشند.  در زمستان گرم و در تابستان خنک می شوند و غذا را همراهی می کند. نوشیدن چای راهی برای گذراندن اوقات خوش شب است.

روس ها چیزهای قدیمی را نگه می دارند

عادت روس ها به نگهداری اشیاء قدیمی از زمان شوروی، زمانی که همه چیز کم بود، ادامه داشت. قوطی‌ها، بسته‌ها، جعبه‌ها، جعبه‌ها، میخ‌ها و سایر ضایعات و وسایل نیم‌ساخته را در کمد نگهداری می کنند. اکنون فقط افراد نسل قدیمی به این امر پایبند هستند.

قبل از سفر، یک روسی باید قدری آرام بنشیند

رایج ترین عادتی که در جامعه روسیه به یک سنت تبدیل شده است این است که قبل از بیرون رفتن (معمولاً قبل از رفتن به سفر) یک لحظه کنار هم بنشینند. وقتی همه چمدان ها بسته شد، روس ها با عجله از خانه خارج نمی شود. آنها باید چند دقیقه آرام بنشینند. این یک راه عالی برای یادآوری است که اگر چیزی مهمی را فراموش کرده اید بردارید و با خیال راحت از خانه دور شوید.

فرهنگ روسی

یک روسی علاقه دارد وسایل را با دستان خود تعمیر کند

در بیشتر موارد، روس ها ابتدا سعی می کنند همه چیز را خودشان درست کنند. آنها فقط در صورتی به نجار، برق­کار، لوله کش یا مکانیک خودرو تماس می گیرند که واقعاً نتوانند با خرابی کنار بیایند یا همه چیز را بدتر کرده باشند. همچنین، آنها تنها زمانی جایگزینی برای چیز شکسته می خرند که همه وسایل قبلاً امتحان شده باشند.

روس ها در خانه دمپایی می پوشند

روس ها هنگام ورود به خانه همیشه کفش های خیابانی خود را در می آورند و دمپایی می پوشند. وارد شدن به خانه با کفش بیرون برای یک فرد روسی، مانند این است که با ژاکت و چکمه به رختخواب برود. هر یک از اعضای خانواده یک جفت دمپایی مخصوص به خود دارند، همچنین در تمامی خانه های این کشور دمپایی مخصوص برای مهمانان ارائه می شود.

روس ها عاشق دیدن مردم هستند

مهم ترین مولفه در زندگی یک فرد روسی، دیدار و پذیرایی از مهمانان است. روس ها در تعطیلات آخر هفته با تمام خانواده به دیدار اقوام یا دوستان می روند. همچنین مرسوم نیست که مردم این کشور با دست خالی از اقوام و آشنایان بازدید کنند. اگر یک فرد روس قرار است به دیدن اقوام یا دوستانش برود، یک کیک، کلوچه یا غذاهای خانگی تهیه کند و با خود می برد.

روس ها کنسروهای خانگی درست می کنند

در روسیه، تقریباً در هر خانه ای به شما کنسروها و ترشی های خانگی پیشنهاد می شود. زنان خانه دار روس خیار ترشی، گوجه فرنگی و مربا از انواع توت ها و سیب های جمع آوری شده در خانه درست می کنند.

فرهنگ روسی

روسی ها شیره توس می نوشند

برای یک خارجی، شیره توس چیزی غیرعادی و باورنکردنی است، اما برای روس ها این نوشیدنی به طور گسترده در دسترس و کاملا آشنا است. همچنین یک داروی موثر در طب عامیانه است که متابولیسم بهتری را فراهم می کند.

روس ها بابت بیرون آمدن از حمام یا سونا به یکدیگر تبریک می گویند

عبارت С легким паром! به عنوان “از حمام خود لذت ببرید!” یک عبارت سنتی است و بعد از بیرون آمدن از حمام گفته می شود. این عبارت به معنای تبریک برای یک شستشوی موفق است وخارجی ها اغلب نمی فهمند که چرا آن را می گویند.

روس ها همه غذاها را با نان می خورند

روس ها تقریباً برای همه غذاها به نان نیاز دارند، در غیر این صورت آنها میز را گرسنه ترک می کنند و این برای خارجی ها بسیار تعجب آور است زیرا آنها آن را به این مقدار زیاد نمی خورند. اما اخیراً مردم با رعایت استانداردهای غربی و رعایت تغذیه مناسب، نان را با نوعی نان رنده دار رژیمی جایگزین می کنند.

ساب‌بوتنیک (یا شنبه کمونیستی)

روسی ها یک روز در سال، شهرهای خود را تمیز می کنند. ساب‌بوتنیک (یا شنبه کمونیستی) سنتی است که با انقلاب 1917 پایه‌گذاری شد و تا امروز هم دنبال می‌شود. این سنت شامل کار داوطلبانه ساکنان است که افراد آن روز را وقف پاکسازی خیابان ها و پارک های شهر خود می کنند.

فرهنگ روسی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *