وبلاگ

نحوه یادگیری زبان روسی از صفر

یادگیری زبان روسی از صفر
زبان روسی

نحوه یادگیری زبان روسی از صفر

چگونه زبان روسی یاد بگیریم؟

برای اینکه یادگیری زبان روسی از صفر را آغاز کنید ابتدا باید بدانید که این زبان به عنوان هفتمین زبان گفتار در جهان شناخته می‌شود و از طریق آن می‌توانید با ۳۰۰ میلیون نفر در این کره خاکی ارتباط برقرار کنید. منابع زیادی برای یادگیری زبان روسی وجود دارد اما مهمتر از منابع، شما باید به دنبال پیدا کردن بهترین راه برای یادگیری این زبان باشید. شاید تدریس خصوصی زبان روسی یک گزینه مناسب برای شما باشد. البته کلاس خصوصی نمی‌تواند برای همه مفید باشد و هر کس باید بر اساس ویژگی‌های خود به دنبال بهترین دوره یادگیری این زبان باشد. در ادامه بهترین مسیر یادگیری زبان روسی را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یادگیری زبان روسی از صفر

گام اول یادگیری زبان روسی از صفر؛ تسلط بر الفبا

وقتی می‌خواهید یادگیری زبان روسی از صفر را تجربه کنید، طبیعتاً ابتدا باید به سراغ الفبای این زبان بروید. یادگیری الفبای زبان روسی چندان سخت نیست. روس‌ها از الفبای سیریلیک که به نام یک راهب یونانی است برای زبان خودشان استفاده می‌کنند. این الفبا از سی و سه حرف تشکیل شده و شباهت زیادی به الفبای انگلیسی دارد. نوشتار برخی از حروف این زبان مانند  B، D، K، L، M، O دقیقا مانند زبان انگلیسی است اما از نظر تلفظ تفاوت دارد. همچنین برخی کلمات مانندг سیریلیک تلفظ g انگلیسی دارد با وجود تفاوتی که در نوشتار آنها دیده می‌شود. در حقیقت تنها چند صدای جدید وجود دارد که شما باید آنها را یاد بگیرید و قوانین تلفظ زبان روسی بسیار آسان است. اگر واقعاً با تمرکز و دقت آموزش زبان روسی از صفر را آغاز کنید شاید حتی در یک روز بتوانید بر الفبای سیریلیک مسلط شوید.

یادگیری زبان روسی از صفر

گام دوم؛ به سراغ کلمات رایج در زبان روسی بروید

یکی دیگر از مواردی که در یادگیری زبان روسی از صفر باید به شدت به آن توجه کنید، یادگیری کلمات رایج است. در هر زبانی کلماتی وجود دارند که بیشتر از دیگر کلمات مورد استفاده قرار می‌گیرند و یادگیری آنها به شدت مفید است. برای شروع بهتر است ابتدا کلمات و جملات رایجی مانند سلام، خداحافظ، صبح بخیر، چطور هستید، از آشنایی با شما خوشحالم، متشکرم، بله و خیر را یاد بگیرید. اگر به دنبال مهاجرت به روسیه هستید یا از سفر به این کشور اهداف تجاری را دنبال می‌کنید، مجموعه‌ای از اصطلاحات واژگانی وجود دارد که حتماً باید آنها را حفظ کنید. در صورتی که در یک دوره زبان روسی به صورت خصوصی و عمومی ‌شرکت کرده‌اید می‌توانید از مدرس خود بخواهید این کلمات را به شما یاد دهد.یادگیری زبان روسی از صفر

قوانین گرامر زبان روسی را فرا بگیرید

در یادگیری زبان روسی از صفر، به این نکته هم توجه داشته باشید که این زبان کاملاً مبتنی بر قانون است. در واقع در این زبان مانند زبان فرانسوی و اسپانیایی، هر اسم دارای جنسیتی است که باید آن را حفظ نمایید. در زبان روسی سه جنسیت وجود دارد. مذکر، مونث و خنثی، سه جنسیت موجود در این زبان خارجی هستند. در زبان روسی قوانینی وجود دارد که شما می‌توانید با مشاهده یک اسم خاص جنسیت آن را تشخیص دهید. مثلاً دقت کنید که اگر در آخر کلمات صامت یا й»» آمده باشد، آن کلمه مذکر است. اگر «آ» یا «я»باشد کلمه مونث است و اگر о»» یا е»» آمده باشد آن کلمه خنثی است.

گاهی اوقات هم حروفی مانند ь»» قرار می‌گیرند که می‌توانند مذکر یا مونث باشند. استثنا‌های بسیار کمی ‌برای این قوانین وجود دارند اما موارد قابل توجه عمدتاً به دلیل جنسیت فیزیکی اتفاق می‌افتند. مثلاً ممکن است در انتهای کلمه پدر حرفی قرار بگیرد که جنسیت آن را اشتباه نشان دهد اما همه می‌دانند که پدر یک فرد مذکر است. برای یادگیری زبان روسی شما باید قوانین گرامری بسیار بیشتری را فرابگیرید. مثلاً باید نحوه تغییر زمان افعال، نحوه جمع شدن اسم‌ها و موارد دیگر را بیاموزید.

یادگیری زبان روسی از صفر

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *