وبلاگ

اهمیت یادگیری زبان روسی

یادگیری زبان روسی
زبان روسی

اهمیت یادگیری زبان روسی

یاد گرفتن زبان مردم روسیه چقدر مهم است؟

یادگیری زبان روسی همانند یادگیری دیگر زبان‌های خارجی می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. این زبان یکی از شش زبان رسمی ‌سازمان ملل است و در بسیاری از کشورهای همسایه ما مردم به این زبان هم صحبت می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که یادگیری زبان رسمی‌کشور روسیه در مقایسه با زبان انگلیسی سخت‌تر است. در این زبان از الفبای سیریلیک و اسامی ‌مبتنی بر جنسیت استفاده شده، به همین دلیل پیچیدگی بیشتری دارد. اما با این وجود به دلیل همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی ‌و فرهنگی که بین کشور ما و روسیه وجود دارد، یادگیری این زبان برای هر فردی در آینده فواید زیادی خواهد داشت. برای اینکه زبان روسی را به خوبی یاد بگیرید باید چند ویژگی را در وجود خودتان تقویت کنید. اولین ویژگی که باید داشته باشید صبر است.

شما باید به طور منظم تمرین کنید و اگر امکان آن برای شما وجود دارد با افراد دیگر به زبان روسی صحبت کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد سفر یا مهاجرت به روسیه دارید، یادگیری این زبان برای ایجاد ارتباط اهمیت فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد داشت. در ادامه سعی می‌کنیم در مورد اهمیت این زبان نکات بیشتری خدمت شما بیان کنیم.

یادگیری زبان روسی

چرا یادگیری زبان روسی مهم است؟

بر اساس آخرین آمار زبان مادری ۱۵۴ میلیون نفر در سراسر جهان، روسی است و این یکی از نکاتی است که اهمیت یادگیری زبان روسی را نشان می‌دهد. همچنین جالب است بدانید زبان روسی تنها در کشور روسیه زبان رسمی ‌نیست. علاوه بر آن سه کشور دیگر هستند که این زبان را به عنوان زبان رسمی‌ خود می‌شناسند. از طرفی در بسیاری از کشورهای اروپایی که از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی سابق به وجود آمده‌اند، مردم به این زبان صحبت می‌کنند. مردم اوکراین ، لهستان ، لیتوانی ، لتونی و جمهوری چک از جمله ملت‌هایی هستند که کماکان به زبان روسی تسلط دارند. افرادی که قصد فعالیت تجاری در کشور‌هایی که ذکر کردیم را دارند بهتر است حتی برای یادگیری زبان روسی از صفر تلاش کنند.

دانستن زبان روسی به آنها کمک می‌کند در فعالیت‌های تجاری خودشان عملکرد بسیار خوبی داشته باشند و بهتر بتوانند نیازهای مردم این کشورها را درک کنند. همچنین افرادی که علاقه به سفر دارند و مخصوصاً تمایل دارند در اروپای شرقی سیاحت کنند حتماً باید به دنبال آموزش زبان روسی باشند. علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک نیز بهتر است به دنبال یادگیری این زبان بروند چرا که بسیاری از آثار ادبی توسط افرادی مانند داستایوفسکی نگارش شده است. اگر به مهاجرت به روسیه علاقه‌مند هستید و قصد دارید در این کشور ادامه تحصیل دهید نیز حتماً باید به دنبال یادگیری این زبان خارجی باشید.

یادگیری زبان روسی

آیا یاد گرفتن این زبان سخت است؟

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که یادگیری زبان روسی اصلا آسان نیست و به شدت سخت می‌باشد. دلیل آنها برای این ادعا استفاده از الفبای سیریلیک در این زبان می‌باشد. اما اگر واقعا به دنبال یادگیری این زبان هستید باید خدمت شما بگویم که یاد گرفتن الفبای سیریلیک از آن چیزی که فکر می‌کنید راحت‌تر است. اگر به زبان‌های خارجی مرسوم مانند انگلیسی تسلط داشته باشید که کار شما راحت‌تر هم می‌شود. بسیاری از حروف انگلیسی در الفبای سیریلیک هم مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ممکن است کاربرد دیگری داشته باشند. اگر بتوانید تفاوت‌های آنها را در دو زبان درک کنید کار راحتی برای یادگیری زبان روسی خواهید داشت. برای یادگیری دستور زبان روسی نیز کمی ‌باید زمان در نظر بگیرید و تمرین زیاد داشته باشید. دقت کنید که کلمات در این زبان یا مذکر هستند یا مونث و یا خنثی می‌باشند. همین موضوع شاید تا حدی یادگیری دستور زبان را برای شما سخت کند.

یادگیری زبان روسی

منبع:

https://www.usnews.com/education/learn-russian-guide

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *