وبلاگ

نکات مهم در یادگیری زبان روسی

یادگیری زبان روسی
زبان روسی

نکات مهم در یادگیری زبان روسی

بررسی نکات مهم در فراگرفتن زبان روسی

یادگیری زبان روسی از صفر اصلاً کار آسانی نیست. این زبان از الفبای لاتین بهره نمی‌برد و این موضوع به تنهایی می تواند یادگیری آن را برای شما تبدیل به چالش کند. در ابتدا ، قطعاً به اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد، اما با این وجود همه اینها بخشی از یادگیری یک زبان جدید است. بنابراین، برای اینکه یادگیری این زبان برای شما آسانتر شود، از متخصصان زبان روسی فهرستی از نکات برای یادگیری این زبان را تهیه کردیم. ما نمی توانیم به شما قول بدهیم که در زبان روسی دچار هیچگونه اشتباهی نخواهید شد، اما مطمئناً این موارد به شما برای یک شروع عالی جهت تسلط بر این زبان کمک می‌کند. دقت داشته باشید که یادگیری و تسلط بر زبان روسی لازمه مهاجرت به روسیه است.

یادگیری زبان روسی

مهمترین نکته در یادگیری زبان روسی؛ الفبای سیریلیک را حفظ کنید!!

اگر می خواهید روند یادگیری زبان روسی را به بهترین شکل پشت سر بگذارید، باید الفبای سیریلیک را حفظ کنید. البته این چیز عجیبی نیست. شما بدون تسلط بر الفبای فارسی یا انگلیسی هم نمی‌توانید به این زبان‌ها صحبت کنید. البته نگران نباشید. هرچند ممکن است حفظ کردن این الفبا ترسناک به نظر برسد، اما این فقط یک تصور ذهنی است. خط سیریلیک در واقع با الفبای لاتین که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم، ریشه مشترکی به نام الفبای یونانی دارد. احتمالاً متوجه خواهید شد که بسیاری از حروف یکسان یا مشابه به نظر می رسند، بنابراین تنها مانع شما این است که چگونه مغزتان اشکال را با صداهای خاص مرتبط کند. بله، مدتی طول می‌کشد تا متوجه شوید که حرف H صدای “” n می دهد، اما زمانی که آن را درک کنید، لذتی چند برابر برای شما خواهد داشت.

یادگیری زبان روسی

در یادگیری این زبان، بر صامت‌ها مسلط شوید

در یادگیری زبان روسی تسلط بر صامت‌ها اهمیت زیادی دارد. البته اگر عاشق حروف صامت باشید، قطعاً زبان روسی را هم دوست خواهید داشت. وجود تعداد زیاد صامت‌ها در این زبان به این دلیل است که تعدادی از آنها به دو شکل مختلف می آیند: صامت های سخت و صامت های نرم. اینکه کدام را انتخاب کنید بستگی به این دارد که صامت دنبال چه باشد. مثلاً می‌توانید به حرف روسی л نگاه کنید تا تفاوت را بهتر درک کنید. лук  که کاملاً شبیه به واژه انگلیسی  look تلفظ می‌شود تفاوت زیادی با люк  دارد که تلفظ آن مشابه با نام انگلیسی Luke به نظر می‌رسد.

л در лук و л در люк کاملاً با L انگلیسی یکسان نیستند. اگر یک صامت در انتهای یک کلمه بیفتد، پس آن نیز سخت است. برای تلفظ л سخت، شروع به تلفظ یک L انگلیسی کنید و سپس – بدون اینکه زبان خود را از پشت دندان های جلویی خود بردارید – سعی کنید همزمان یک صدای  u انگلیسی ایجاد نمایید. شما باید صدای سختی را با صدایی عمیق‌تر از آنچه که به آن عادت دارید بشنوید.​

یادگیری زبان روسی

از تاثیر استرس در حروف صدادار زبان روسی غافل نشوید!!

یکی از مهم ترین نکات در یادگیری زبان روسی این است که تفاوت زیادی بین حروف صدادار تاکید شده و بدون تاکید وجود دارد. حروف صدادار تاکید شده هنگام گفتار کشیده می شوند، در حالی که مصوت های بدون تاکید کوتاه می شوند. آیا می دانستید که نام بوریس در واقع در زبان روسی کاملاً متفاوت تلفظ می شود. برای روسی زبانان، Борис مانند Baris در انگلیسی تلفظ می شود، زیرا چه O تلفظ شود چه  o یا a  همه به استرس برمی گردد. اگر O تاکید داشته باشد، آن راo  تلفظ می کنید، اما O بدون تاکید، تلفظ را تغییر می دهد. در کلماتی مانند Москва  مسکو یا Россия  روسیه در نهایت بیشتر شبیه Maskva و  Rassiyaتنش به صورت پررنگ به نظر می‌رسند. شناخت اثرگذاری استرس‌ها به شدت در یادگیری این زبان اثرگذار است.

یادگیری زبان روسی

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *