وبلاگ

آموزش روسی را چگونه شروع کنیم؟

آموزش روسی
زبان روسی

آموزش روسی را چگونه شروع کنیم؟

در این مقاله برای موفقیت و کمک به شما در آموزش روسی کارآمد و صحیح، برخی از نکات آزمایش شده آورده شده است:

  1. به گوش دادن به زبان روسی عادت کنید

زبان روسی نسبت به زبان انگلیسی و بعضی از زبان های اروپایی، کاملا نا آشنا به نظر می رسد زیرا تلفظ آن بسیار متفاوت است. اما، هنگامی که صدای آن را تجزیه کنید، بسیار ساده می شود. زبان روسی گزینه های صوتی نسبتا کمی برای هر یک از حروف خود دارد و اکثر آنها فقط یک صدا دارند. بنابراین، در حالی که برای شروع یادگیری روسی، یادگیری الفبای سیریلیک را آغاز می کنید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که هر صدا با کدام حرف مطابقت دارد.

  1. فیلم های روسی را با زیرنویس تماشا کنید

عادت کردن به گوش دادن و دیدن جملات و حروف روسی به روند بهتر آموزش روسی کمک می کند. تماشای چند فیلم روسی با زیرنویس کمک موثری در این راه است. فیلم هایی که علاوه بر زیر نویس فارسی زیر نویس روسی نیز دارند بسیار موثرتر خواهند بود، چرا که قدرت شنیداری و نوشتاری شما را همزمان بهبود می بخشند. بدین ترتیب می‌توانید هر دو زیرنویس را همزمان در حال حرکت داشته باشید و روی کلمات نا آشنا کلیک کنید و با دقت به املای کلمات توجه کنید.

  1. هر روز واژگان جدید روسی را یادداشت کنید

وقتی در حال آموزش روسی یا یادگیری هر زبان جدید دیگری هستید، هر روز پر از لحظات یادگیری است، به خصوص اگر مبتدی باشید. اکثریت کلمات و عباراتی که به طور تصادفی با آنها برخورد می کنید برای شما کاملاً جدید خواهند بود. اطمینان حاصل کنید که از فرصت های یادگیری با دفترچه ای پر از واژگان جدید که در مطالعات خود ثبت می کنید، استفاده می کنید.

ثبت واژگان جدید به ویژه هنگام تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مفید است، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که با جملات روسی محاوره ای روبرو شوید که احتمالاً در یک کتاب درسی با آنها مواجه نخواهید شد. با نوشتن آن کلمات و‌ عبارات، می‌توانید بعداً دوباره آنها را ببینید و مطمئن شوید که فقط به یک گوشتان وارد نمی شود و مستقیماً از گوش دیگرتان خارج ‌شود. (یک گوش در و گوش دیگر دروازه!)

آموزش روسی

  1. الفبای روسی را یاد بگیرید

یکی از موانع اصلی که مردم را از آموزش روسی باز می دارد، الفبا است. برخلاف زبان های رومی اروپایی که از همان الفبای لاتین انگلیسی استفاده می کنند، روسی از الفبای سیریلیک استفاده می کند. بنابراین، چند روز اول یادگیری زبان روزی همچون کودکان اول دبستان باید با حروف الفبا به خوبی آشنا شوید و کاملا به صدا و نوشتار تک تک حروف مسلط شوید.

در الفبای روسی 33 حرف سیریلیک وجود دارد و تقریباً یک پنجم آنها با حروف لاتین یکسان است، بنابراین شما کاملاً در تاریکی نخواهید بود. این حروف مشابه را به بهترین نحو به همان روشی که الفبای انگلیسی را یاد گرفتید، یاد خواهید گرفت. کافی است گوش کنید، تلفظ کنید و بنویسید. هنگامی که الفبا را یاد گرفتید، از یکی از بزرگترین موانع یادگیری روسی عبور خواهید کرد زیرا روسی یک زبان آوایی است. بنابراین بعد از این مرحله همه چیز دقیقاً همانطور که به نظر می رسد املا می شود.

روی کتاب های روسی برای شروع آموزش روسی سرمایه گذاری کنید

روسی به دلیل الفبای منحصر به فرد آن، بسیار مهم است. زمان زیادی از مطالعه خود را به خواندن و نوشتن روسی اختصاص دهید. بنابراین می توانید به کار با الفبای سیریلیک عادت کنید و شروع به تشخیص کلمات روسی کنید. البته، هیچ کس از شما انتظار خواندن رمان های ترجمه نشده داستایوفسکی را ندارد، اما ارزش این را دارد که یک فرهنگ لغت روسی-فارسی، چند کتاب کار، و حتی چند کتاب آسان برای کودکان (تصاویر تشویقی) را برای شروع کار انتخاب کنید.

زمانی که تنها هستید با صدای بلند روسی صحبت کنید

آموزش روسی و به طور کلی صحبت کردن به یک زبان جدید ترسناک است، در حالی که یک زبان عاشقانه مانند فرانسوی حداقل ممکن است کمی آشنا به نظر برسد. در اولین دفعاتی که سعی می کنید به روسی صحبت کنید، ممکن است این زبان عجیب و خشن به نظر برسد. اما با گذشت زمان و تمرین، آشنا، دوستانه و کاملاً قابل درک به نظر می رسد. سعی کنید خودتان با صدای بلند روسی صحبت کنید تا بتوانید به صداهای جدید واژگان و کلمات روسی عادت کنید. وقتی کسی در اطرافتان نیست که احتمالا تحت تاثیر رفتار او گیرید، اعتماد به نفس در خود ایجاد کنید و با یک روسی زبان بومی، گفت و گو کنید.

آموزش روسی

با روس زبان ها دوست شوید

وقتی صحبت از یادگیری یک زبان جدید می شود، مکالمه با یک روسی زبان بهترین راه است. یک شریک یادگیری زبان را به صورت آنلاین یا در یک گروه زبان محلی پیدا کنید. بدین ترتیب نه تنها فرصت تمرین زبان روسی محاوره ای را در یک موقعیت واقعی خواهید داشت، بلکه این فرصت را خواهید داشت که در مورد فرهنگ روسیه و غیرنظامیان آن نیز بیاموزید.

هنگام شروع آموزش روسی در مورد دستور زبان، وسواس نداشته باشید

اگر از هر زبان آموزی بپرسید که چه چیزی بیشتر باعث می شود که آموزش روسی را به تعویق بیندازد، تقریباً همه یک جواب خواهند داد و آن “قوانین دستور زبان روسی” است. یادگیری قواعد دستور زبان روسی به پشتکار و پیوستگی تمرینات، نیاز دارد، زیرا روسی مانند همه زبان‌های اسلاوی، از دستور زبان سخت و پیچیده استفاده می‌کند. نکته مثبت این است که آموزش روسی با ما دیگر استرس ندارد. شما می توانید کلمات و عبارات اساسی روسی را یاد بگیرید و قبل از اینکه خواندن یک کتاب درسی گرامر را شروع کنید، آشنایی مقدماتی با این زبان داشته باشید و از ترستان کاسته می شود یا تقریبا به صفر می رسد.

روسیه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *