وبلاگ

گواهی یادگیری زبان روسی

یادگیری زبان روسی
زبان روسی

گواهی یادگیری زبان روسی

گواهی زبان روسی چیست؟

برای اینکه سطح یادگیری زبان روسی شما مشخص شود باید به دنبال دریافت مدرک این زبان باشید. این مدرک برای مهاجرت به روسیه، ادامه تحصیل و … می‌تواند برای شما مفید باشد. البته این موضوع چیز جدیدی نیست. شما پس از یادگیری زبان‌های خارجی دیگر هم باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و مدرک زبان متناسب با توانایی خودتان را دریافت نمایید. مثلاً در زبان انگلیسی، مدارک تافل و آیلتس برای تعیین سطح شهرت زیادی دارند. برای تعیین سطح دانش زبان روسی نیز باید یک آزمون بین المللی TORFL را پشت سر بگذارید. TORFL مخفف “Test of Russian as a Foreign Language”  است.

یادگیری زبان روسی

سطوح مختلف یادگیری زبان روسی چگونه است؟

اگر یادگیری زبان روسی از صفر را هم آغاز کرده‌اید اصلاً نگران نباشید. شما در هر سطحی از این زبان که باشید می‌توانید مدرک TORFL متناسب با دانش خودتان را به دست آورید. سطوح مختلف این زبان را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. شش سطح مختلف این زبان عبارتند از:

  • سطح ابتدایی: پایین‌ترین سطح دانش زبان روسی است. یادگیری در این سطح فقط برای پاسخگویی به مشکلات محدودی در زندگی روزمره کافی است. در واقع برای زندگی در روسیه این سطح از زبان لازم است اما کافی نیست.
  • سطح پایه: سطح پایه دانش زبان روسی برای برقراری ارتباط با افراد گوناگون مناسب است. این سطح برای انجام هر فعالیت حرفه‌ای به میزان محدود کافی است. البته برای زندگی راحت‌تر باید به دنبال سطوح زبان بالاتر باشید.
  • سطح اول: بعد از گذراندن سطوح مقدماتی و پایه، شما به سطح اول می‌رسید. سطح اول زبان روسی به شما اجازه می دهد در منزل، محیط‌های آموزشی و تخصصی با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید.
  • سطح دوم: سطح کافی از دانش زبان روسی که برای برقراری ارتباط در تمام زمینه‌ها کافی است. این سطح به شما اجازه می دهد تا در تمام زمینه های مهندسی، بشردوستانه و علمی کار کنید. گواهی این سطح برای اخذ مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری در کشور روسیه ضروری است. این مدرک کمک می‌کند راحت‌تر به روسیه مهاجرت کنید.
  • سطح سوم: کسب مدرک سطح سوم زبان به شما کمک می‌کند فرصت‌های شغلی بیشتری در روسیه داشته باشید. با مدرک این سطح می توانید به عنوان فیلولوژیست، مترجم، سردبیر، روزنامه نگار، دیپلمات، مدیری که در جمع روسی زبانان کار می کند، به زبان روسی فعالیت حرفه‌ای انجام دهید.
  • سطح چهارم: بالاترین مدرک زبان روسی در این سطح داده می‌شود. این سطح یعنی انگار زبان مادری شما روسی است. برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد که حق انجام انواع فعالیت های آموزشی و پژوهشی در زمینه زبان روسی را به شما بدهد، داشتن این مدرک ضروری است.

یادگیری زبان روسی

ساختار آزمون زبان روسی چگونه است؟

طبیعتاً برای هدف گذاری روی میزان یادگیری زبان روسی دانستن ساختار آزمون این زبان نکته مهمی است. آزمون زبان روسی در دو روز برگزار می شود. در روز اول آزمون، داوطلب مهارت های کار با اطلاعات نوشتاری به زبان روسی و همچنین دانش دستور زبان و فرهنگ لغت را امتحان می‌دهد. در روز دوم، داوطلب در حال آزمون دادن در مورد توانایی درک اطلاعات به زبان روسی به صورت شنیداری و همچنین شرکت در گفتگوها، ایجاد و بازتولید شفاهی متون کوتاه و مرتبط است. به عبارت بهتر در روز اول مهارت‌های Writing، Lexicon، Grammar و Reading ارزیابی می‌شوند و در روز دوم نوبت به مهارت‌های Listening و Speaking می‌رسد. در صورت موفقیت در آزمون، گواهی دولتی را دریافت خواهید کرد که دانش زبان روسی را در سطحی که در آزمون قبول شده‌اید تأیید می‌کند.

توجه داشته باشید برای موفقیت در این آزمون حتما باید به دنبال بهترین دوره‌های آموزش زبان روسی باشید. صرفاً با مطالعه نمی‌توانید در این آزمون موفق شوید. مخصوصاً در مهارت‌های مربوط به گفتگو نیاز به تمرین با یک استاد خبره دارید. اگر از تدریس خصوصی زبان روسی استفاده کنید که قطعاً زودتر به هدف خودتان خواهید رسید.

یادگیری زبان روسی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *