وبلاگ

چرا زبان روسی یاد بگیریم؟

زبان روسی
زبان روسی

چرا زبان روسی یاد بگیریم؟

چرا یادگیری روسی برای ما مفید است؟

زبان روسی یکی از مهمترین زبان‌های بین‌المللی است. در کشورهای همسایه ایران، این زبان محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از مردم به آن صحبت می‌کنند. البته حق دارید در ذهن خودتان بگویید این زبان دشوار است و چرا باید آن را یاد بگیرم، وقتی می‌توانم مسیر کم ‌مشکل‌تر یادگیری زبان فرانسه یا حتی یادگیری آلمانی را که به خانواده زبان انگلیسی تعلق دارد، انتخاب کنم. اما آیا یادگیری زبانی که چند صد میلیون نفر در جهان و به ویژه در آسیای میانه به آن صحبت می‌کنند برای شما جذاب نیست. فوق‌العاده نیست که به جای مطالعه ترجمه رمان‌های تولستوی، منبع اصلی را بخوانید. در ادامه قصد داریم مهمترین دلایل یادگیری زبان روسی را با هم مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید. قطعاً با نکات جذابی روبه‌رو خواهید شد.

زبان روسی

زبان روسی را یاد بگیرید، چون زبان رایجی است!!

در فهرست رایج‌ترین زبان‌های جهان، زبان روسی در رده هشتم قرار گرفته است. شاید باور نکنید اما این زبان محبوبترین گویش در اروپا است. از نظر جغرافیایی ، یادگیری این زبان امکان گفتگو با ملل مختلف را به روی شما باز خواهد کرد. نه تنها در روسیه، بلکه در بلاروس، اوکراین، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، مولداوی، لتونی، لیتوانی، استونی زبان روسی به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی به دلیل نفوذ سیاسی پایدار روس‌ها، این زبان برای بسیاری از کشورهای اروپای شرقی یک زبان دوم محسوب می‌شود.

زبان روسی

شما قرار است زبان بزرگترین سرزمین جهان را یاد بگیرید

زبان روسی یک ویژگی منحصر به فرد از نظر جغرافیایی دارد. روسیه کشوری است که به طرز شگفت انگیزی بزرگ است. فدراسیون روسیه در واقع بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت بوده و به طور قابل توجهی از کشور بعدی( از نظر وسعت)، یعنی کانادا بزرگتر است. روسیه 6.6 میلیون مایل مربع دارد و این درحالی است که کانادا 3.8 میلیون مایل مربع دارا می‌باشد. در واقع، از 11 منطقه زمانی کامل عبور می کند. طبیعتاً در این کشور نامحدود جذابیت‌های زیادی برای کشف وجود دارد. به عنوان نمونه روسیه دارای 29 بنای تاریخی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. از کرملین و دریاچه بایکال گرفته تا کوه‌های طلایی آلتای، همگی نشان دهنده ثروت فرهنگی و زیست‌محیطی عظیمی هستند که در روسیه وجود دارد.

زبان روسی

اگر علاقه به چالش‌های سخت دارید، روسی را یاد بگیرید

یادگیری زبان روسی از صفر، یک چالش هیجان انگیز و البته کاربردی است. به این ترتیب، روسی به هدف جدید زندگی شما تبدیل می‌شود. هیچ وقت از هدفگذاری خسته نشوید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. سعی کنید هر روز در مقایسه با روز قبل چیز جدیدتری یاد بگیرید. به هر حال روسی یکی از سخت‌ترین زبان ها برای حتی انگلیسی زبان ها جهت یادگیری است که تا حدی به دلیل ساختار دستوری پیچیده آن می‌باشد. یکی از مشکلات این زبان، الفبای سیریلیک است. این الفبا به قدری ناآشنا به نظر می رسد که برای پشیمان کردن بسیاری افراد از یادگیری زبان کافی است.

تفاوت شما و دیگران در این چالش بزرگ، مقاومت شما در برابر پشیمان شدن است. البته سیریلیک آنقدرها هم که گفته می‌شود ترسناک نیست. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید، می‌توانید در عرض دو روز آن را بیاموزید. اما، وقتی آن را یاد بگیرید، احساس شیرین موفقیت واقعی را حس خواهید کرد. دستیابی به ویژگی های خاص به معنای رها کردن آنچه آشناست و پرتاب کردن خود به ناشناخته ها است. بله، در ابتدا ترسناک به نظر می‌رسد، اما زمانی که شروع به ساختن جمله کنید، احساس شگفت انگیزی خواهید داشت. احساسی که احتمالاً تا قبل از آن هیچ وقت در زبان فارسی و انگلیسی تجربه نکرده‌اید. چالش‌های بزرگ مثل یادگیری زبان روسی زندگی شما را از حالت یکنواخت خارج و آن را پویا می‌کند. زندگی یکنواخت یعنی مرگ تدریجی!​

زبان روسی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *