وبلاگ

چرا یادگیری زبان روسی جذاب است؟

یادگیری زبان روسی
زبان روسی

چرا یادگیری زبان روسی جذاب است؟

جذابیت‌های زبان روسی

یادگیری زبان روسی مانند هر زبان دیگری جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر بخواهیم در یک جمله این زبان را برای شما توصیف کنیم باید بگوییم روسی زیبا، پیچیده و پنجره‌ای رو به ناشناخته‌ها است. زبان روسی شباهت‌هایی با زبان انگلیسی دارد اما به طور کلی با آن متفاوت است. این قطعاً یکی از جاذبه‌های این زبان فوق‌العاده است. یادگیری زبانی که ساختاری متفاوت از زبان انگلیسی داریم. اکثر زبان‌های مطرح جهان دارای ساختاری مشابه انگلیسی هستند اما روسی اینگونه نیست. مانند زبان فارسی که الفبای آن شباهتی به الفبای انگلیسی ندارد. اما در مورد سختی این زبان هم بد نیست صحبت کنیم. طبیعتاً هرچه یادگیری یک زبان پیچیده‌تر باشد، لذت تسلط بر آن بیشتر می‌شود. برخلاف تصور بسیاری از مردم این الفبا نیست که یادگیری زبان روسی را برای خارجی ها دشوار می‌کند. بلکه این واقعیت است که زبان روسی به عنوان یک زبان اسلاو از نظر لغوی و دستوری پیوندهای بسیار کمی با انگلیسی دارد.

شما در زمانی کوتاه می‌توانید بر الفبای سیریلیک مسلط شوید اما در مورد گرامر شرایط متفاوت خواهد بود. در ادامه در مورد جذابیت‌های این زبان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

یادگیری زبان روسی

اولین چالش جذاب در یادگیری زبان روسی؛ تلفظ و دستور زبان

برای افرادی که به دنبال یادگیری زبان روسی از صفر هستند، تلفظ و دستور زبان روسی می‌تواند چالش برانگیز باشد. البته نفوذ گسترده زبان انگلیسی ممکن است در سال‌های آینده، یادگیری زبان روسی برای خارجی‌ها را آسان‌تر کند، اما نمی‌توان کتمان کرد که چالش‌های این زبان به قوت خود باقی خواهد بود. در این میان، افراد غیر بومی زیادی وجود دارند که می توانند با این چالش‌های جذاب مقابله کنند. افعال حرکات، جنبه کلامی و هر چیزی که با اعداد یا تاریخ مربوط می شود چالش‌های وحشتناکی هستند. اما باید گفت که اگرچه قوانین زیادی در این مورد وجود دارد، اما استثنائات کمی را هم شامل می‌شود.

همچنین، تلفظ در یادگیری زبان روسی یک چالش است و هنگامی که وارد یک جامعه روس زبان می‌شوید و کتاب‌های درسی روسی را مطالعه می‌کنید، پیش‌بینی اینکه استرس در یک کلمه کجا می‌افتد و چگونه آن را به درستی تلفظ کنید، بسیار پیچیده‌تر می‌شود. وقتی صحبت از زبان روسی به میان می‌آید، این یکی از حوزه‌های فاقد قوانین است، زیرا استرس ثابت نیست. دقت داشته باشید قرار دادن استرس روی قسمت اشتباه کلمه می‌تواند باعث انواع سردرگمی‌ها شود. این کار را برای شما در آموزش زبان روسی بسیار سخت‌تر می‌کند اما به همان اندازه جذابیت‌های آن را افزایش می‌دهد. شاید حضور در کلاس تدریس خصوصی زبان روسی به شما کمک کند راهی آسان‌تر را در پیش بگیرید.

یادگیری زبان روسی

شناخت فرهنگ روس‌ها!

قطعاً یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که بعد از یادگیری زبان روسی برای شما رقم خواهد خورد، شناخت فرهنگ روس زبان‌ها است. چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید ملت‌های دیگر را بشناسید و با آنها راحت‌تر ارتباط برقرار کنید. لازمه شناخت فرهنگ روسیه، تسلط بر زبان این کشور است اما آیا این ویژگی کافی است. قطعاً خیر. مانند بسیاری از فرهنگ‌ها، بهترین راه برای شناخت فرهنگ یک ملت، مکالمه و گفتگو با آنها است. اگر برخلاف بسیاری از دانشجویانی که در سال تحصیلی خارج از دانشگاه به روسیه می آیند، ترجیح دهید در یک خوابگاه دانشجویی زندگی کنید این فرهنگ را بیشتر خواهید شناخت. اگر روسیه را از بیرون نگاه کنید، یک چهره کاملاً خاکستری مشاهده خواهید کرد. آسمان خاکستری، ساختمان های خاکستری و حتی مردم خاکستری. اما اگر حداقل برای مدتی کوتاه یک روس زبان شوید، واقعیت را به رنگی دیگر نظاره خواهید کرد.

خواهید دید انسانیت و واقعیتی در مورد روسیه وجود دارد که توصیف آن دشوار و جذاب است. آداب معاشرت ممکن است کاملاً متفاوت باشد، با این حال، داشتن فرصتی برای به استفاده از مهارت های زبانی خود به شما درکی نسبت به این کشور و فرهنگ خواهد داد که هیچ کتاب درسی، کتاب تاریخی یا راهنمای سفر هرگز نمی‌تواند برای شما انجام دهد.

یادگیری زبان روسی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *